Да се казва, че едните са добри, защото другите са лоши, е като да се каже, че свинските говна са вкусни, защото кравешките са отвратителни.

понеделник, 23 ноември 2015 г.

Повест за два свята

Значи, когато бял човек иде в, да речем държавата Талибанистан, той знае, че там не му дават да пие, да яде пържоли и други неща. Ако този човек е жена, е още по-спечено. Общо-взето човека знае, че ако прави от забранените му за правене неща, онези ще му строшат главата. Знае и се съобразява. Някой се съобразява, поради личната си деликатност, а друг, поради страх от боя, но всички се съобразяват, когато са на такова място.

Когато някой от държавата Талибанистан иде в държавата на белия човек, него не го интересува кое е неудобно, неприятно и неприемливо за белия човек и си прави квартал-кенеф в центъра на столицата му. В Брюксел или около женския пазар - все тая, това прави. Той се сърди, ако му кажат, че е неприемливо да ходи маскиран, като нинджа и си ходи, щото така му е кеф. Така учи и децата си.

Тогава белият човек започва да разсъждава за братство, толерантност, интеграция и любов между хората, а онзи си казва: "ебаси балъка". Белият човек умува за правото на свободно движение, но не си дава сметка, че това право е за жителите на неговата държава или ЕС, които признават определени правила и стандарти и се съобразяват с тях повече или по-малко. Какво би казал белият човек, ако друг бял човек се върне от Китай утре и му каже, че се е съгласил да даде гражданство на 5 милиона китайци, след което с паспорт и лична карта те ще могат да джиткат навсякъде???
Хипотетично просто.

Белият човек е все в дилема - всички ли хора са братя? трябва ли да се съобразява с някого, който не го бръсне за слива? да го интегрира ли? какво е интеграцията?

По последното белият човек не е единодушен със себе си.
Източният бял човек разбира интеграцията по-скоро, като асимилация или претопяване - ако искаш да живееш тук, ще ти се наложи да спазваш нашите правила и ако не ги спазваш, ние ще ти правим едни неща, както е нормално да бъде и както ние правим, когато идем в Талибанистан. Изглежда гадно, но в крайна сметка другият е дошъл сам, знае къде е дошъл и т.н.

Западният бял човек.... Е, не знам как точно разбира интеграцията. Не съм сигурен, че и той самият знае.

понеделник, 2 ноември 2015 г.

Гражданско общество със здрави корени на село

Градското и гражданското са неразривно свързани, независимо от вербалните еквилибристики, че не били едно и също. Може да не са едно и също, но от стотици години гражданското се формира в града, а не на село. Казано е - градският въздух прави човека свободен.