Да се казва, че едните са добри, защото другите са лоши, е като да се каже, че свинските говна са вкусни, защото кравешките са отвратителни.

сряда, 5 септември 2012 г.

Когато се каляваше железото и се развиваше транспорта

Машиностроително предприятие в някогашния Михайловград трябвало да си набави желязо. Било свършило в склада и решили да отидат да вземат от Лом, но някой казал: "Не може, ще идете до Варна!". Дядо Нено ги разказва тия истории. Бил по онова време във въпросното предприятие и лично е видял как стават нещата. Имало било директива да се развива транспорта, затова михайловградските машиностроители трябвало да купуват желязото от Варна. Тогава не се е казвало директива, друго е било, но бистрите умове седящи зад съответния документ са били досущ сегашните. Лом е на има-няма 50 километра, а Варна е на пичка си майчина, но като има директива - трябва. Не знам, ако се беше случило дядо Нено да е бил на работа във варненската корабостроителница в оня момент, дали нямаше да ми разказва как са експедирали камази до Лом за ламарина. Най-вероятно.
Здраво се е работило някога, а не като сега. Здраво и залудо (смех).

3 коментара:

  1. Е що не като сега? Само преди няколко години виеха на умряло, че не може да се затвори Кремиковци, защото БДЖ и Пристанище Бургас ще останат без работа...

    ОтговорИзтриване
  2. Винаги и навсякъде има някаква директива :)) Наскоро американците наложиха забрана за купуване на чипове и електрони компоненти за ракетите от доставчици, само защото се оказало, че 80% от тях са произведени в Китай (счита ги за неблагонадеждни). Така се развива индустрия. Сега някой сенатор ще отвори едно цехче и ще сключи договор за милиони.

    ОтговорИзтриване