Да се казва, че едните са добри, защото другите са лоши, е като да се каже, че свинските говна са вкусни, защото кравешките са отвратителни.

неделя, 10 март 2013 г.

Два мита за българската политика


Първи мит: Твърдите електорати решават изхода от изборите

Мит е, защото няма нищо общо с действителността. Действителността е съвсем друга и в нея твърдите електорати са недостатъчни да определят изхода от изборите. Общият брой на всички твърди електорати е не повече от милион и осемстотин хиляди души. Това е по-малко от половината действително гласуващи избиратели. Ако към този факт бъде добавена изборната статистика за последните 23 години, митът става повече от очевиден.



Втори мит: Купените гласове решават изхода от изборите

Мит е, защото няма нищо общо с действителността. Неотдавна споменах за този феномен.
"Независимо от обнародваните социологически изследвания за готовността на десет, двадесет или петдесет процента от гласоподавателите за продажба на техния вот, в крайна сметка реално продаваемите гласове са ограничени. Не всеки глас е годен за купуване. Българската практика в търговията с гласоподаватели казва условията, на които трябва да отговаря продавача на вот - да е циганин, да живее в гето, да е съгласен. За да може да си продаде гласа, всеки трябва да отговаря на трите изброени условия, в противен случай няма да се явят купувачи. Не е достатъчно само желание или само етническа принадлежност, така че този начин за набиране на електорална подкрепа има своята горна граница, а тежестта на един такъв глас намалява с вдигането на избирателната активност."

Българската практика при купуването на електорална подкрепа се изчерпва с купуване на цели изборни секции. Броят на тези секции е ограничен, както и общия сбор на гласовете от тях. Възлизат на до триста хиляди гласа.



Извод

Изборите в България се решават от други фактори.



шервайте, да мога да се изтъкна :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар