Да се казва, че едните са добри, защото другите са лоши, е като да се каже, че свинските говна са вкусни, защото кравешките са отвратителни.

събота, 27 август 2011 г.

015

Пия си съботното кафенце и разглеждам дали има ново тук и там. Коментарите в Дневник успяха да ми вдигнат градуса на настроението. Следя с повишен интерес истерясването покрай изказването на Цветанов пред bTV. Има и няколко добри попадения, но повечето нямат връзка с тази вселена. Да кажа, че съм се изненадал - не съм.
В интернетските коментари, на улицата и от малкия екран се прокрадва тезата, че в България няма правосъдие, няма справедливост, няма демокрация.
Мога да взема отношение от позицията си на историк.
Първото, което ми идва на ум е, че правосъдие и справедливост не означават едно и също. Справедливостта се събира в библейското "око за око", а най-справедливо е, ако някой ти извади едното око, ти да му изкараш и двете. Няма да е много пресилено, ако кажа, че вендета и мъст са най-точните синоними на справедливостта.
Обаче това е неприемливо и са измислили правосъдието с идеята то да дава справедливост.

Офффф, омръзна ми. Ше го довършвам друг път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар