Да се казва, че едните са добри, защото другите са лоши, е като да се каже, че свинските говна са вкусни, защото кравешките са отвратителни.

неделя, 23 октомври 2011 г.

060

Да споделя няколко впечатления от изборите за кмет, общински съвет и президент.
Гласуването върви доста мудно и се образуват опашки. Когато отидох имаше пет човека в моята секция, а ми отне към петнайсет минути да гласувам. Пред съседните се бяха наредили значително повече хора. Чакането беше добре дошло за децата и те използваха случая да бутат колички по пода на залата. Организаторите се бяха сетили да поставят по две кабинки за попълване на бюлетините, от което пред тях нямаше навалица. Някаква жена преди мен държа поучителна реч на жените от комисията, след което се фръцна и си отиде. Влязох да гласувам. Оказа се, че бюлетината е прекалено дълга за стандартните места за попълване и това създава неудобство. Квадратите за отбелязване са прилично големи и човек трудно може да излезе извън очертанията, освен ако не се престарае. Направи ми впечатление, че от задната страна на бюлетините се вижда печатния шрифт. Не обърнах внимание, дали отбелязаното с химикалка прозира, защото в този момент започна да ми звъни телефона. Излязох и оставих трите бюлетини пред човека, който ги подпечатва. В бързината да си напипам телефона бях оставил две от бюлетините с полето за подпечатване надолу и човека от комисията малко се смути, че трябва да ги обърне. Оправихме се, след което пуснах двете в първата урна и тази за президент отделно. От ЦИК лъжат, когато казват, че бюлетината не може да се отоври в урната и да се види вота на избирателя. Това не е вярно - може и аз видях няколко отворени бюлетини в президентската урна. Видели са ги и членовете на комисията. Старата система с поставяне на бюлетината в плик е значително по-конфиденциална.
Така протече изборният ден за мен, сега ще гледаме телевизия за да научим резултатите. На сайта на ЦИК до преди малко нямаше абсолютно никаква информация, като изключим състава на самата комисия. Надявам се да кажат и за нашия град нищо, че не е сред най-големите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар