Да се казва, че едните са добри, защото другите са лоши, е като да се каже, че свинските говна са вкусни, защото кравешките са отвратителни.

петък, 28 октомври 2011 г.

066

Пак под формата на повърхностни наблюдения и пак в качеството ми на един средностатистически провинциалист, реших да продължа темата за музикалните риалита. Този път по-конструктивно, което кой знае, може да се окаже от полза за следващите мераклии за слава.
След като вече изяснихме какво не трябва да се прави на кастинг за музикално риалити, дойде момента по обратния ред на мисли, същото като метода на Шерлок е, да видим какво пък би било добре да се прави за евентуално добро представяне.
Първото, което ми идва на ум е, че кандидатът за слава би било добре, ако умее да пее. Може и да не е Павароти, Ян Гилън или Джако, но все пак да може малко от малко. Тъй като става дума за музикално риалити, а не за пантомима, моженето да се пее не е за изключване.
Друго важно, но не за самия кастинг, а за малко по-късно е, кандидат-слависта да не се престарава или изхвърля. Може да е адски способен, но не бива да се насира от виртуозност още на първата си среща с журито. Едно да не ги засрамва, ако е по-добър от тях и второ, че на по-късен етап ще очакват още и още, което ще е трудно, ако вече е показал прага на възможностите си. Обикновено журито изпълнява ролята и на ментор и би било полезно, ако кандидата за слава ги остави да си мислят, че имат принос в развитието му. Дори и да нямат, за добрия краен резултат е полезно да си мислят обратното.
Третото важно е изборът на песен за кастинга. Хубаво е песента да е лесна. Под лесна да се разбира такава, която не изисква прекалено усилие и кой знае какви умения да се изпее що-годе правилно. По-добре самата песен да е под възможностите на кандидата, така вероятността нещо да се осере ще намалее значително. Сложното и трудното така или иначе сами ще дойдат в развитие на риалитито, а целта на кастинга е само да осигури присъствието на мераклията по-нататък в шоуто. Лесната песен се познава лесно с влизане в Ютуб. Ако дадено парче има пет-шест кавъра, значи е лесно. Кой прави кавъри на Селин Дион и Уитни Хюстън? - Никой и това не е случайно, затова кандидат-звездите да си взимат бележка и да не се излагат.
Да се пее често пята песен си има и друго предимство, което не е за пренебрегване. Ако пееш песен на Селин Дион, която по правило няма кавъри, журито ще чака да я изпееш като Селин Дион и трудно ще приеме нещо различно. От друга страна парче от сорта на това, може да бъде изпято по десетки начини, а пък журито е свикнало да го чува всеки път различно. Така е, може да се изпее бавно или бързо, ниско или високо, да се импровизира, не е нужно дори да можеш да пееш и пак ще го изкараш горе-долу прилично. Сетих се Давид и Голиат от Х фактор. Тези двамата вероятно не са най-големите музиканти, но със сигурност са сред най-интелигентните.
Имаше и още неща, но докато стигна дотук ги забравих, а и пак да кажа важното. Не забравяйте, че това е гледната ми точка на средностатистически провинциалист, който трудно различава Бах от Бетовен, затова не ми се връзвайте много за да нема сълзи и сополи след това.

Няма коментари:

Публикуване на коментар