С приятел обсъждахме преди малко щетите, които ни е нанесло така нареченото качествено българско образование. Той е малко по-малък от мен и е пропуснал дружинните ръководителки и пионерските връзки, обаче по същество в чисто образователен план е претърял същите поражения. Проблемът, който съществуваше някога, а именно "фабрично" заложената функционална неграмотност или казано иначе липсата на умения за прилагане на накълваните знания, е съвсем наличен и днес, при това в цялата си прелест. И тъй като образователната система подобно на йезуитски орден има склонност по-първо да се погрижи за възпроизводството на "правилното" разбиране за смисъла и функцията на образованието, то скоро съществен качествен прогрес едва ли ще се случи. Вътрешната съпротива срещу всяка промяна и не говоря за технологичните играчки, е толкова могъща, че по-скоро полицаите ще престанат да пребиват хора за радост, отколкото даскалите да приемат нещо различно от единственото правилно. Не е никак случайно, че най-мразените министри са точно тези, които се опитаха да променят нещата.
Заключението е, че, ако нещо е в състояние да промени мелачаката, мислете за "Another Brick in the Wall", за да ме разберете, то това е университета и нямам предвид някаква промяна в онова, на което се учат бъдещите даскали, защото, когато попаднат на терен, там си има кой да им набие кофите по калъп. Нещо би се променило в това обещество, когато е налице качествено друг подход към образованието и като че ли възможността се крие в това, университетите да игнорират средното образование, тоест да отворят прием без изискване за диплома.
А кои министри се опитаха да променят нещата в образованието, че не разбрах? Единствените промени в последното двайсетилетие е въвеждането на задължителните матури и делегираните бюджети на училищата. Матурите не доведоха до по-качествено образование, бюджетите допринасят за задържането на кретени насила в училищата. Не си прав, че даскалите са в съпротива на новото. Просто промяна няма. Идеята ти университетите да игнорират средното образование иначе ми харесва. Но и висшето ни образование е зациклило много яко!
ОтговорИзтриванеобобщил съм на едро, но като цяло съм описал точно нещата.
ОтговорИзтриванеАз пък съм убеден, че прекалено много се очаква от училището за образоването на ВСЕКИ попаднал в него. Ученици с медали от международни олимпиади имаме всяка година. ОООооо имаме и пълни дебили - чалгари и пиандета - и за тях не е виновно училището (макар това да е удобното обяснение). Към автора: и като си разбрал какви щети ти е нанесло училището, сгурно не си се и змислял за плюсовете от там - щото ти е било без пари и всички са ти били (а сигурно още са ти) длъжни?! И накрая ще ти подскажа: Обобщаването - може да чертае тенденции, Но размива причини (грешки и отговорности) и ето Ти се чувстваш ощетен (т.е. някой друг ти е виновен). Много удобно - НАЛИ!!!
ОтговорИзтриване