Криза е. Всеки мрънка, че е на крачка от фалита. Някои вече са фалирали, а други са фалирали, но още не го знаят. Започването на нов бизнес е почти немислимо в тези условия, а запазването на вече съществуващия е предизвикателство. Фирмите се лутат в търсене на изход. Мнозина няма да оцелеят, а малкото, които знаят какво да правят не само ще преживеят кризата, но ще излезнат от нея по-силни... Стига да знаят какво да правят.
Типичният казус е малка производствена компания.
- служители - от 1 до 10;
- производство - лимитиран от производствените мощности обем, между 20 и 30 артикула;
- пазар - ограничен брой постоянни клиенти.
Пазарът се е свил от кризата и продажбите са паднали. Какво следва оттук-нататък?
В тази примерна ситуация се намират повече от половината малки фирми и не малко от средните предприятия.
Аз не съм тесен сецпиалист, но мога да ти кажа какво следва по родния стандарт: фалит, съкращение и вайкане.А всъщност изход винаги има, ако имаш яко дупе и хъс да продължиш напред.Субсидия от ЕС, отдаване под наем на акции, продажда, партньори, обучения и прочие.Но кой ще го направи?
ОтговорИзтриванеАхам :)) Тука масово масово се залага на вайкането (смех)
ИзтриванеПредполагам, че по на северозапад е различно, но за там ще чакам ти да миразкажеш.
От моя горчив опит от точно такава ситуация преди 16-17 години мога само да кажа - ами фалита т почти неизбежен. Който има хъс да продължи ще го направи с нова идея, нови усилия, ножи неопределени рискове. Другата част? .... не зная. Аз избрах Терминал 1 и не съжалявам. но не е панацея разбира се.
ИзтриванеХа, интересно. Ти какво направи в тази ситуация? Явно е било неточното решение.
ИзтриванеТози коментар бе премахнат от автора.
ОтговорИзтриванеНа кой му пука,в каква ситуация се намира този малък бизнес, важните са мастодонтите...Дефакто зад малкия бизнес стои в повечето случаи човек, който не се спира пред работа...който е заложил всичко и рискувал всичко, но за повечето хора, това е наивник, нискоквалифициран според статистиката...
ОтговорИзтриванеИнтересно ми е да прочета твоето виждане за изхода от тази ситуация за една малка фирма, и пак всичко зависи от много фактори...
Посоката е само една. Търсене на нови търговски партньори. Оптимизиране на производството, примерно намаляване на арткулното разнообразие. Мнозина правят обратното - увеличават видовото разнообразие и гледат да угодят на наличния си пазар. След това обявяват фалит.
Изтриване