Да се казва, че едните са добри, защото другите са лоши, е като да се каже, че свинските говна са вкусни, защото кравешките са отвратителни.

петък, 14 юни 2013 г.

Рекетът на търговските вериги - мит или реалност?

Преобладаващото обществено мнение за рекетьорските практики на чуждите търговски вериги над българските производители, може да се окаже лошо скалъпен мит. Какво имам предвид. Всички сме ги чували да мрънкат и да се оплакват, но тези дни съм свидетел на нещо, което по никакъв начин не се вписва в публично представеното.

Ето и конкретния случай. Действието се развива на Северозапад.

Голяма търговска верига (Кауфланд) продава български кашкавал в магазина си. Продажната цена е 15 лева. В същото време значително по-малък магазин (Жизел) продава същия този кашкавал с 2,50 по-евтино. Този по-малък магазин няма никакъв ресурс и възможност да упражнява, какъвто и да било натиск върху производителя и да му извива ръцете, но въпреки това продава значително по-евтино - с около 16% по-евтино от големия си конкурент.

Няма коментари:

Публикуване на коментар