Преобладаващото обществено мнение за рекетьорските практики на чуждите търговски вериги над българските производители, може да се окаже лошо скалъпен мит. Какво имам предвид. Всички сме ги чували да мрънкат и да се оплакват, но тези дни съм свидетел на нещо, което по никакъв начин не се вписва в публично представеното.
Ето и конкретния случай. Действието се развива на Северозапад.
Голяма търговска верига (Кауфланд) продава български кашкавал в магазина си. Продажната цена е 15 лева. В същото време значително по-малък магазин (Жизел) продава същия този кашкавал с 2,50 по-евтино. Този по-малък магазин няма никакъв ресурс и възможност да упражнява, какъвто и да било натиск върху производителя и да му извива ръцете, но въпреки това продава значително по-евтино - с около 16% по-евтино от големия си конкурент.
Няма коментари:
Публикуване на коментар