Да се казва, че едните са добри, защото другите са лоши, е като да се каже, че свинските говна са вкусни, защото кравешките са отвратителни.

понеделник, 23 юни 2014 г.

Ден на национално лицемерие

И няма как да бъде друг, след като на никой не му е пукало за живите, но всички ще (се правим, че) жалим за мъртвите.
Ще се направим, че ни пука.
Или няма.

Спомянм си, беше един хубав ден преди няколко години. Пуснах телевизора да гледам новините и виждам някакво кръстовище. Първа новина. Веднага разбрах, че се е случило нещо ужасно. След първото изречение спрях телевизора. Малко по-късно включвам следващата емисия и пак същото. По всички канали. Казах си - нещо много ужасно ще да е. Зная, че трагедии се случват. Просто стават лоши неща, но усещането в момента, когато разбираш, че е някой познат... блъсва те товарния влак. Най-тежкото е за роднините, за близките, за приятелите.
За всички останали е ден, като ден.

Отказвам да участвам в лицемерието "национален траур". Не познавам тези хора в Аспарухово. Не ги познавам и не ми пука за тях, така както не му пука на никой извън близките им. Мъката е нещо лично и съкровено. Тя е за техните роднини, приятели и познати, но не и за мен. Това са хора, за чието съществуване дори не съм подозирал. Изглежда е нормално да се преструваме. За мен не е нормално.

Да, потиснат съм. Потиснат съм от идващото отвсякъде издевателство, но истината е, че случилото се в Аспарухово ме засяга точно толкова, колкото рухването на незаконния блок в Бангладеш или онзи в Северна Корея. Впрочем и двата случая са по причини сходни с тези, довели до трагедията в Аспарухово. Някой капут не си е свършил работата. От една страна редовия идиот ще си даде ден почивка от издевателстването над жена си, ще пострада малко, а от друга - точно тоя капут, чието бездействие е довело до инцидента, ще се изпъчи редом с останалите и ще се прави, че подсмърча, докато единствената мисъл в главата му ще е "дали ще ми се размине". Ще ти се размине, копеле. Ще минат три дни, идиота ще се опомни, че има да си го изкарва на жена си, и с теб никой няма да се занимава. Можеш да си сигурен. Ще минеш метър. Днес иди там и се прави, че ти пука. Защото така се прави. Ти се преструвай, на мен не ми е до това. По-скоро съм гневен. Днес е добър ден да бъдем гневни.

Няма коментари:

Публикуване на коментар